Державний стандарт - це вимоги до освіченості учнів. Державний стандарт базової та середньої освіти визначає складові та зміст освіти, встановлює державні вимоги до випускників та учнів. Постановою визначається зміст базової та повної середньої освіти, а також визначає базовий навчальний план.
Державні вимоги до рівня загальної підготовки учня подано за галузевим принципом у семи напрямках:
мова та література;
суспільствознавство та естетика;
культура,
математика,
природознавство;
здоров'я, фізичнакультура,
технології.
Зміст базової загальної середньої освіти є єдиним для всіхучнів. Особистісний підхід до кожного учня здійснюється через різні методики організації навчання, які враховують пізнавальні здібності учнів, а також через факультативні курси. У старших школах, в зв'язку з профільним напрямком, вимоги та зміст освіти визначається за трьома рівнями:
Обов'язкові результати навчання, визначеніДержавним стандартом.
Профільний, зміст якого визначають програмизатверджені МОН.
Академічний, за програмами якого вивчаютьсядисципліни, що тісно пов'язані з профільними предметами(наприклад, фізика у хіміко-біологічному профілі).
Здійснюється загальноосвітня підготовка учнів, які не визначилисящодо напряму спеціалізації.
Державний стандарт початкової загальної освіти (поступово набирає чинності з 1 вересня 2012)
Державний стандарт повної загальної середньої освіти(поступово набирає чинності з 1 вересня 2013)
Чинний Державний стандарт початкової загальної освіти