Працюємо дистанційно

Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання

Технології дистанційного та змішаного навчання за рік пандемії коронавірусу стали вже звичними для шкіл. Державна служба якості освіти також пристосувала інструментарій проведення інституційного аудиту до умов дистанційної або частково дистанційної роботи закладів. Адаптації потребує організація освітньої діяльності, щоб заклади продовжували працювати якісно та ефективно і в умовах очного навчання, і онлайн. Змінювати слід і всі компоненти системи освітнього процесу школи.

Розглянемо, як директорові та педагогам налагодити роботу в умовах дистанційного навчання.

Організація освітнього процесу

Важливо в організації дистанційного навчання узгодити розклад уроків з особливостями проведення онлайн-занять. На формування розкладу впливають освітні програми, навчальні плани, санітарні вимоги тощо, втім є і суб’єктивні чинники, як-от запит від батьків розпочинати заняття пізніше.

Настанови щодо формування розкладу в умовах дистанційного навчання:

Інтернет-платформа

Обрання єдиної інтернет-платформи для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання спростить взаємодію учасників освітнього процесу. Разом з тим, важливо пам’ятати, що учні можуть мати труднощі з доступом до того чи іншого каналу комунікації, інтернет-платформи тощо. У такому разі важливо передбачити для окремих учнів альтернативні рішення.

На що варто звертати увагу при обранні інтернет-платформи для дистанційного навчання:

Педагогічна діяльність

В умовах дистанційного навчання важливо застосувати інші форми й методи роботи. Не зовсім доцільно пропонувати учню опрацювати текст підручника, адже шкільні підручники спрямовані на очне навчання. Учитель має адаптувати навчальні ресурси відповідно до особливостей класу, можливостей учнів. Водночас під час проведення навчальних занять онлайн учитель обмежений у прийомах роботи. Відрізняється і стиль навчання дітей: в онлайн-режимі частина учнів можуть втрачати динаміку, інші ж навпаки – проявляти більшу активність та ліпше засвоювати матеріал. У той же час навчання з використанням дистанційних технологій відкриває нові можливості для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Поради педагогам для роботи в умовах дистанційного навчання:

Як директорові продемонструвати підтримку роботи педагогів в умовах дистанційного навчання?

Система оцінювання

Зазнали змін і види завдань, які пропонуються учням. Завдання й форми роботи, що використовувалися в умовах очного навчання, можуть бути неприйнятними під час дистанційного. Наприклад, за використання технологій дистанційного навчання неможливо виконати завдання на перевірку знань, відтворення тексту підручника. Очевидно, що змінивши форми роботи під час уроків, потрібно змінювати і форми оцінювання.

Як вчителеві налагодити систему оцінювання?

Освітнє середовище

За дистанційного навчання значна частину роботи зі створення освітнього середовища стали виконувати батьки, забезпечуючи дитину технікою, доступом до інтернету, облаштовуючи робоче місце. Втім директорові школи не варто забувати про такі важливі аспекти роботи:

До уваги батьків та здобувачів освіти!

Пропонуємо вам ознайомитися з особливостями організації освітнього процесу під час дистанційного навчання.

З метою якісного здійснення освітнього процесу на період дистанційного навчання в 1-11 класах всі педагогічні працівники закладу згідно з розкладом будуть проводити уроки та інші заплановані зі здобувачами освіти заходи з використанням платформ, мобільних додатків, інтернет-сервісів .

При проведенні уроків 30% матеріалу буде викладатися синхронно з використанням платформи ZOOM, 70% – асинхронно (завдання, письмові роботи, тестування, лабораторні та практичні роботи тощо) через сервіс Google Classroom.

Для учнів у яких відсутній Інтернет або інші технічні пристрої вчителі надаватимуть консультації у телефонному режимі, через СМС з завданнями з предметів на кожний конкретний день за розкладом.

Просимо дотримуватися зазначеного порядку, толерантності та взаєморозуміння у спілкуванні.

Зворотній зв’язок зі здобувачами освіти здійснюватиметься через вебсайт закладу , месенжери, соцмережі, освітні ресурси Google (письмові роботи, тестування, опитувальники, форми з тестами і презентування роботи через відеозв’язок).
Класними керівниками 1-11 класів буде підтримуватися зв’язок із батьками здобувачів освіти через мобільні додатки Viber, Telegram, сайт закладу , а в разі потреби будуть надаватися рекомендації щодо опанування програмового матеріалу.
З метою підготовки до ДПА та ЗНО для випускників 11-х класів будуть проведені онлайн – консультації з використанням платформи ZOOM.
Бажаємо міцного здоров’я, невтомної пра