Учнівське самоврядування

Опорою педагогічного колективу є учнівське самоврядування, яке допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Досвід взаємостосунків, розв'язання конфліктів, виявлення і захисту своїх інтересів, набутий у школі, стане багажем, з яким школярі увійдуть у доросле життя.

Діти школи об'єднані у дитячо-юнацьку організацію «Лідер». Учнями обрана структура «Шкільної президентської республіки», що є справді дійовою системою, до якої залучено не лише активістів, а й більшість учнів. «Шкільна президентська республіка» включає в себе міністерства :

- освіти (турніри знавців різних справ, предметні олімпіади, предметні тижні, інтелектуальний клуб, консультації для учнів, які мають початковий рівень навчальних досягнень, контроль за успішністю учнів);

- культури і спорту (традиційні загальношкільні заходи, походи, екскурсії, вечори відпочинку, дискотеки. Уроки культури поведінки. Уроки права. Дні спорту і здорового способу життя);

- дисципліни і порядку ( організація чергування по школі, чергування по класах, робота з порушниками порядку, рейди щодо зовнішнього вигляду, діяльність зі збереження шкільного майна та підручників, благоустрій школи та її території);

- краєзнавства (музей бойової слави, музей народознавства, конкурси «Історія села», «Історія моєї родини», «Історія мого краю»);

- турботи про молодших (колективна творча діяльність: свята, шефська допомога, організація розваг);

- милосердя і турботи (шефська допомога ветеранам Великої Вітчизняної війни, людям похилого віку, вчителям-пенсіонерам, ветеранам праці).

Педагог-організатор координує співпрацю різних категорій активу і

рад справ, надає школярам методичну і практичну допомогу,

працюючи у тісному контакті з адміністрацією школи, педагогічним колективом, класними керівниками.

Головною метою учнівського самоврядування школи є формування і розвиток соціально активної гуманної особистості, ознайомлення з історією, славними традиціями України, об'єднання зусиль для добрих і корисних справ. Розвиток здібностей і талантів. Виховання бережливості в усьому, поваги й любові до своєї родини, виховання громадянина України - носія національних цінностей та загальнолюдських надбань.

Програмними документами є Статут і Програма. Дитячо-юнацьке об'єднання «Лідер» визначило основними напрямками своєї роботи ті питання шкільного життя, що найбільше цікавлять учнів у розв'язанні яких школа має певні успіхи, надбання. Пріоритетними напрямками є розвиток учнівського самоврядування, навчальна, виховна, інформативно-методична робота.

Найвищий орган - учнівська конференція, на якій відкритим голосуванням обирають учнівську раду та її лідера (президента). Керує радою президент і заступники.

Члени учнівського самоврядування мають свої обов'язки і відповідно права, з якими рахуються всі.

Завдяки вдало організованому самоврядуванню та ефективній системі національного громадянського виховання в школі зріс рівень дисципліни школярів, їхня правова свідомість, відповідальність та активна життєва позиція

Учнями школи вивчалася історія України, рідного краю, тваринний та рослинний світ. В червні місяці школярі 6-7 класів ходили в похід в чудову балку, яка знаходиться на території Вишнівської селищної ради. Ця балка із ставком переходить у Куляпчанський ліс, посаджений ще при Ерасту Бродському, який думав про майбутнє своєї землі, збудував гарну садибу, ставок, відкрив сільськогосподарську школу, лісництво, що стали прикрасою нашої землі. Відвідали учні агротехнікум з його історичними будовами, яким уже більше 100 років.

Як добра пам'ять про Ераста Бродського є також і Комісарівська метеостанція, яка плідно працює і в наш час. Так учні нашої школи вивчають історію рідного краю не тільки на уроках, але і мандруючи по ньому. Був організований похід на конеферму, де учням розповіли багато цікавого про коней та догляд за цими тваринами.

В Іванівському лісі діти познайомилися з рослинним та тваринним світом рідного краю, поласувалися суницями та чудово провели час. Учні також відвідали страусину ферму приватного підприємця Савченка С.В., яка знаходиться на території села Комунар, де познайомилися з особливостями виведення цих екзотичних птахів в нашій кліматичній зоні.

Була організована поїздка в краєзнавчий музей районного центру, яка стала справжнім святом для учнів школи. Директор та екскурсовод музею Тюріна Т.В. цікаво та доступно провела екскурсію по залах музею, де познайомила учнів з історією становлення П’ятихатського району, його розвитком, та саме головне його працьовитим народом, який проживає на території району. В цьому році нашому району виповнилося 90 років.

Підсумком краєзнавчої роботи стало:

  1. Поповнення новими матеріалами шкільного історико-краєзнавчого музею.

  2. Учні поглибили свої знання з історії виникнення селища Вишневого, села Лозуватки, щебеневого заводу, а також внесок пана Ераста Бродського в розбудову села Іванівни, Ерастівської лікарні, сільськогосподарської школи, яка на даний час працює аграрним коледжем.

  1. Пройшовши екологічними стежками рідного краю, поглибили та збагатили свої знання про рідкісні види флори та фауни, милувалися початком річки Саксагань, яка бере витоки на землях нашого краю. Чарівні та неповторні краєвиди рукотворного ставка, берегів ріки, лебеді, качки , які милують око і додають неповторності рідному краю. З дитинства, юності залишуться в душах дітей на все життя. Саме в цьому допомогу складають туристичні походи та подорожі.

  2. Учні школи розширили свої уявлення про пам’ятні та історичні місця, відвідавши екскурсії до Асканії Нової, Софії Уманської, Хортиці,

  3. Запорізького дитячого ботанічного саду, Миколаївського зоопарку та аквапарку, Одеського дельфінарію, Дніпропетровського акваріуму та Монастирського острова. Подорожували учні і історичними містами. Ми побували у Чигирині, де народився Богдан Хмельницький, познайомилися з історичним містами Полтави, Гоголіво, Деканьки, Опішні, Канева, Києва. Не один раз відвідували обласний центр Дніпропетровськ, історичний музей, діараму. Побували ми також в Криму, Севастополі, Балаклаві, Бахчисараї.

  4. В усіх цих походах та екскурсіях діти знайомилися з елементами національної культури, побуту різних областей України, кераміки, кухні. Під час екскурсії на хутір Галушківка учні не тільки ознайомилися з побутом часів козацтва а й скуштували національні страви : куліш та узвар.

Матеріали привезені учнями із екскурсій та туристичних походів поповнили шкільний історичний музей та кабінет народознавства. А в сімейних альбомах наших школярів залишилося багато кольорових фотографій на згадку про цікаві екскурсії та походи.