Додаток 1

Рішення сесії Вишнівської селищної ради

від «31» серпня 2021 року №504-10/VІІІ

ЗАТВЕРДЖЕНО

Селищний голова

_____________О.КОЛЄСНІК

Статут

Вишнівського ліцею

Вишнівської селищної ради

Вишнівська селищна рада

2021

І. Загальні положення

1.1. Опорний заклад освіти “Вишнівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Вишнівської селищної ради Дніпропетровської області” створений на підставі рішення сесії Вишнівської селищної ради від 14.02.2019 р. №808-44/VІІ «Про удосконалення мережі закладів освіти, підпорядкованих Вишнівській селищній раді». На підставі рішення сесії Вишнівської селищної ради від 31.08.2021 року №504-10/VІІІ «Про приведення у відповідність до чинного законодавства типів та назв закладів освіти Вишнівської селищної ради» змінено назву закладу на Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради.

Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради – є опорним закладом освіти та знаходиться у власності Вишнівської територіальної громади.

1.2. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради має у своєму складі:

- відокремлений підрозділ «Лозуватська гімназія Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради», що знаходиться за адресою: 52150, вул. Шкільна, буд. 54, село Лозуватка, Кам'янський район, Дніпропетровська область.

- відокремлений підрозділ «Комісарівська гімназія Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради», що знаходиться за адресою: 52142, вул. Миру, буд. 12, село Комісарівка, Кам'янський район, Дніпропетровська область.

1.3. Назва юридичної особи:

Повна: Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради.

Скорочена: Вишнівський ліцей ВСР.

1.4. Юридична адреса: 52151 Дніпропетровська область Кам'янський район, смт. Вишневе, вул. Степова, буд. 57, електронна адреса: vishschool@hotmail.com.

1.5. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради є юридичною особою, має печатку, ідентифікаційний номер, утримується за рахунок державного та місцевого бюджетів і є неприбутковим.

1.6. Засновником Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради є Вишнівська селищна рада (далі - Засновник), а уповноваженим органом управління – Відділ освіти, культури, молоді та спорту Вишнівської селищної ради.

1.7. Відділ освіти, культури, молоді та спорту Вишнівської селищної ради, як уповноважений орган, здійснює загальне керівництво та фінансування Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради та його відокремлених підрозділів в межах коштів, що виділені бюджетом на галузь «Освіта», його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.

1.8. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради надає освітні послуги у сфері загальної середньої освіти (початкова, базова середня освіта), забезпечує допрофільну, профільну середню освіту, поглиблене вивчення окремих предметів.

1.9. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради (далі – ліцей), його відокремлені підрозділи у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями засновника, наказами Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вишнівської селиищної ради та власними установчими документами.

1.10. Головною метою та завданнями діяльності ліцею є:

- створення єдиного освітнього простору;

- створення єдиної системи виховної роботи;

- забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти;

- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання;

- розробка та застосування сучасних педагогічних технологій, апробація освітніх інновацій, що суттєво поліпшують результати навчально-виховного процесу;

- концентрація та ефективне використання наявних матеріально-технічних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців).

1.11. Відокремлені підрозділи Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради діють на підставі положень, розроблених відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів і затверджуються Засновником ліцею.

1.12. Ліцей розробляє програму діяльності та плани роботи щодо її реалізації.

1.13. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради розробляє освітню програму, яка передбачає загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти, проводить діяльність із накопичення й обміну інформацією про сучасні науково-методичні, дидактичні, виховні, управлінські, наукові та практичні досягнення з визначеної проблеми, пошук сучасних ефективних та оптимальних форм і методів організації навчально-виховного процесу, моніторинг інноваційної діяльності, видавничу діяльність, презентацію навчально-методичної літератури, вивчає, узагальнює та впроваджує в освітній процес передовий педагогічний досвід, організовує роботу з апробації педагогічних технологій та навчальної літератури, проводить консультації й організовує співпрацю всіх зацікавлених працівників району з визначеної проблеми, демонструє передові методики, сучасні технології навчання й виховання, організовує та координує підготовку до друку матеріалів досвіду, схвалює розробки уроків, позакласні заходи, виховні години і направляє їх до редакції професійних видань (газет, журналів) на правах авторства. Також організовує і проводить навчально-методичні семінари, конференції і наради з визначеного напряму модернізації освітньої системи, координує роботу із закладами освіти, науковими, науково-методичними установами тощо, координує діяльність закладів освіти (що працюють над певною проблемою) з метою обміну досвідом, надання практичної допомоги в реалізації прогресивних педагогічних ідей.

1.14. Діяльність ліцею будується на принципах дитиноцентризму, доступності; гуманізму; незалежності від політичних, громадських і релігійних об'єднань; взаємозв'язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання; рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку; органічного зв'язку з національною історією, культурою, традиціями; диференціації змісту і форм освіти; науковості; розвиваючого характеру навчання; поєднання державного управління і громадського самоврядування.

1.15. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

1.15.1. Реалізацію головних завдань, визначених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

1.15.2. Безпечні умови освітньої діяльності.

1.15.3. Дотримання державних стандартів освіти.

1.15.4. Дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами.

1.15.5. Дотримання фінансової дисципліни.

1.16. У Вишнівському ліцею Вишнівської селищної ради визначено українську мову навчання.

1.17. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства та своїх установчих документів з урахуванням специфіки власної освітньої діяльності, профілю (спеціалізації) та інших особливостей організації навчально-виховного процесу. Дистанційне, вечірнє (заочне), інклюзивне, індивідуальне навчання та навчання екстерном організовуються у порядку, визначеному Міністерством освіти і науки України.

Відокремлені підрозділи з дотриманням педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог та за погодженням з директором ліцею можуть створювати у своєму складі з’єднані класи (класи-комплекти) початкової школи. Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи у філії опорного закладу, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 944.

1.18. У ліцеї та його відокремлених підрозділах для учнів, які здобувають початкову освіту, створюються умови для організації пропедевтичного навчання;

для учнів, які здобувають базову середню освіту, організовується поглиблене вивчення предметів відповідно до профілізації ліцею.

1.19. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників, які забезпечують навчально-виховний процес у ліцеї та його відокремлених підрозділах, визначається директором ліцею відповідно до законодавства і затверджується засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.20. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради самостійно обирає профілі навчання, керуючись нахилами та здібностями учнів, потребами суспільства і батьків, відповідним кадровим забезпеченням та можливостями матеріально-технічної бази.

1.21. Ліцей має право:

· проходити в установленому порядку ліцензування;

· визначати форми та засоби організації навчально-виховного процесу;

· визначати шкільний компонент змісту освіти, розробляти і впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів;

· визначати контингент учнів у відповідності та з урахуванням чинного законодавства;

· в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

· спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

· встановлювати різні форми морального і матеріального заохочення учасникам навчально-виховного процесу;

· отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, або благодійні внески від юридичних і фізичних осіб;

· залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

· розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

· бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством та даним Статутом;

· встановлювати єдиний зразок форми для учнів.

1.22. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації здійснюється на підставі угоди з медичним закладом або медичною установою.

1.23. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством, договорами, що укладені між ними.

1.24. Керівництво Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради здійснюють директор та його заступники. Директор закладу здійснює повноваження, визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну освіту» , іншими актами законодавства, Статутом ліцею.

Директор відповідає за діяльність ліцею та відокремлених підрозділів, розпоряджається в установленому порядку майном та коштами ліцею, забезпечує розвиток матеріально-технічної бази відокремлених підрозділів.

Керівництво відокремленого підрозділу ліцею здійснює завідувач та його заступники відповідно до законодавства, статуту ліцею та положення про відокремлений підрозділ.

ІІ. Організація навчально-виховного процесу

2.1. Вишнівський ліцей Вишнівської сселмщної ради разом із відокремленими підрозділами планує спільну роботу відповідно до перспективного річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується педрадою закладу освіти.

2.2. Навчальні (робочі та індивідуальні) плани ліцею та його відокремлених підрозділів розробляються керівництвом ліцею на основі типових навчальних планів закладів загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей контингенту учнів, їх потреб у здобутті загальної середньої освіти, наявного освітнього рівня та затверджуються в установленому порядку.

2.3. Ліцей та його відокремлені підрозділи працюють за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України і забезпечують виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей. Навчальні програми, підручники та посібники, що розроблені працівниками ліцею можуть використовуватись у навчально-виховному процесі після експертизи в Міністерстві освіти і науки України.

2.4. Індивідуалізація і диференціація навчання в ліцеї забезпечується реалізацією інваріантної та варіативної частини Державного стандарту загальної середньої освіти. Варіативна частина формується з урахуванням інтересів і побажань учнів, їхніх батьків щодо вибору профілю.

2.5. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри) та режим роботи ліцею встановлюються його директором у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом.

2.6. Розклад уроків ліцею, його відокремлених підрозділів складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і затверджується директором ліцею.

Для учнів 5-9-х класів можливим є проведення спарених уроків з реалізації практичної складової навчальних програм (лабораторні, практичні, контрольні), розвитку зв’язного мовлення та технологій.

У 10-11-х (12-х) класах допускається проведення спарених уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).

2.7. Ліцей здійснює навчально-виховний процес за п’ятиденною формою навчання.

2.8. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня зразка, встановленого Міністерством освіти і науки України.

2.9. Для учнів, які здобувають початкову освіту та базову середню освіту, за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора ліцею на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.10. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.11. Тривалість уроків у ліцеї становить: у перших-других класах – 35 хвилин, у третіх – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дванадцятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.12. Директор ліцею зобов’язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу освіти, його Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.

2.13. Порядок переведення і випуск та нагородження учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності.

ІІІ. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу у Вишнівському ліцеї Вишнівської селищної ради є учні (вихованці), педагогічні працівники, практичні психологи, бібліотекарі, соціальні педагоги, інженери-електроніки, інші спеціалісти закладу відповідно до штатного розпису, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

3.3. Учні (вихованці) ліцею мають гарантоване право на:

доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;

вибір певного закладу, форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою закладу;

участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

участь в роботі органів громадського самоврядування закладу;

участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

3.4. Учні ліцею зобов'язані:

оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

підвищувати свій загальний культурний рівень;

брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, його статутом;

дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;

брати участь у різних видах трудової діяльності;

дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;

дотримуватися правил особистої гігієни.

3.5. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Педагогічні працівники закладів освіти приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог цього Закону та законодавства про працю.

Педагогічні працівники державних і комунальних закладів загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

3.6. Педагогічні працівники мають права, визначені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.

Педагогічні працівники мають право на:

захист професійної честі, гідності;

самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров’я учнів;

участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

виявлення педагогічної ініціативи;

позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України;

на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.7. Педагогічні працівники зобов’язані:

забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;

сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживання ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

брати участь у роботі педагогічної ради.

3.8. В ліцеї обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.

Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.9. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.10. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

обирати і бути обраним до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

звертатись до органів управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;

на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах;

приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу освіти.

3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

забезпечувати дитину необхідними підручниками, посібниками, зошитами, картами, приладдям, шкільною та спортивною формою для якісної організації навчально-виховного процесу;

виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;

дотримуватися статутних вимог щодо зовнішнього вигляду дитини;

забезпечувати щоденне відвідування дитиною навчального закладу, пред’являти на вимогу класного керівника документи про причини пропусків занять дитиною;

створювати дитині умови для навчання та відпочинку.

3.12. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством України, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.13. Представники громадськості мають право:

обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;

керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

проводити консультації для педагогічних працівників;

брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.14. Представники громадськості зобов’язані:

дотримуватися Статуту закладу освіти, виконувати накази та розпорядження його керівника, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. Управління закладом освіти

4.1. Управління Вишнівським ліцеєм Вишнівської селищної ради здійснює Засновник та Відділ освіти, культури, молоді та спорту Вишнівської селищної ради, відповідно до чинного законодавства та цього Статуту.

4.1.1. До компетенції Засновника – Вишнівської селищної ради належить:

· розпорядження основними засобами ліцею;

· прийняття рішень про відчуження майна;

· передача в оренду цілісних майнових комплексів та приміщень або їх частин;

· списання основних засобів на суму більше, ніж 50 розмірів мінімальної заробітної плати;

· списання неповністю амортизованих основних засобів;

· прийняття рішень про внесення змін до Статуту ліцею;

· прийняття рішення про припинення діяльності ліцею, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;

· створює конкурсну комісію, яка проводить конкурсний відбір для призначення директора ліцею;

· затверджує на посаді директора ліцею та укладає з ним строковий трудовий договір.

4.1.2. До компетенції уповноваженого органу управління – Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вишнівської селищної ради належить:

· затвердження кошторисів та штатного розпису ліцею;

· погодження планів роботи ліцею і звітів про їх виконання;

· визначення форм контролю за діяльністю ліцею;

· здійснює бухгалтерський облік через централізовану бухгалтерію;

· призначення та звільнення з посади директора ліцею за результатами конкурсного відбору.

4.2. Безпосереднє керівництво Вишнівським ліцеєм Вишнівської селищної ради здійснює директор, який призначається Засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.

Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до законодавства.

Повноваження керівника закладу освіти визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.

4.3. Директор ліцею та його відокремлених підрозділів:

здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

організовує навчально-виховний процес;

забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;

відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;

підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;

забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

вживає заходів для запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;

контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу;

сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

Керівник ліцею є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління освітнім округом.

4.4. Вищим органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори колективу (конференція), що скликаються не менше одного разу на рік.

4.5. Колегіальним органом управління закладом є педагогічна рада.

4.6. При ліцеї може створюватися рада, до якої пропорційно обираються представники від педагогічного колективу, учнів, батьків і громадськості.

4.7. Очолює раду закладу освіти голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

4.8. При ліцеї за рішенням загальних зборів (конференції) створюються і діють піклувальна рада та загальношкільний батьківський комітет.

4.9. Метою діяльності піклувальної ради та батьківського комітету є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

V. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

5.1. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

5.2. Ліцей забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:

– статут закладу освіти;

‒ ліцензії на провадження освітньої діяльності;

‒ сертифікати про акредитацію освітніх програм;

‒ структура та органи управління закладом освіти;

‒ кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

‒ освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

‒ територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;

‒ фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

‒ мова (мови) освітнього процесу;

‒ наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

‒ матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

‒ результати моніторингу якості освіти;

‒ річний звіт про діяльність закладу освіти;

‒ правила прийому до закладу освіти;

‒ умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

‒ перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

‒ інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

5.3. Ліцей оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

VІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність закладу освіти

6.1. Матеріально-технічна база Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у його балансі. Ліцей може мати у своєму складі інтернат з частковим або повним утриманням учнів (вихованців) за рахунок засновника.

Ліцей повинен бути забезпечений належним чином обладнаними спортивними об’єктами, кабінетами фізики, хімії, біології, географії та іншими, лабораторіями, навчальними майстернями, комп’ютерним і мультимедійним обладнанням, швидкісним доступом до Інтернету.

6.2. Для забезпечення навчально-виховного процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці тощо), а також спортивного залу, бібліотеки, архіву, медичного і комп’ютерного кабінетів, їдальні, приміщення для інженерно-технічного персоналу.

6.3. Ліцей має земельні ділянки, де розміщується спортивний майданчик, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.

6.4. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється на основі його кошторису.

6.5. Джерелами формування кошторису ліцею є:

· кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартами загальної середньої освіти;

· кошти фізичних, юридичних осіб;

· кошти отримані за надання платних послуг;

· благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

6.6. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради має штатний розпис, що розробляється і затверджується органом управління на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, що затверджені Міністерством освіти і науки України.

Фінансування ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства України. Порядок ведення бухгалтерського обліку та діловодства визначається законодавством, нормативно-правовими актами органів виконавчої влади, яким підпорядковується заклад. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вишнівської селищної ради.

6.7. Ліцей має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.8. Звітність про діяльність ліцею встановлюється відповідно до законодавства.

VII. Міжнародне співробітництво

7.1. Вишнівський ліцей Вишнівської селищної ради за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2. Ліцей має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

VІІІ. Контроль за діяльністю закладу освіти

8.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Вишнівського ліцею Вишнівської селищної ради здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю ліцею здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

8.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.

8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

8.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит

8.6. Ліцей, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

8.7. Засновник ліцею або уповноважена ним особа (управління освіти):

– здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

– здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

– здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

ІХ. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу)

закладу освіти

9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти приймається Засновником – Вишнівською селищною радою у порядку, встановленому чинним законодавством.

9.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

Директор

Вишнівського ліцею

Вишнівської селищної ради Наталія БІЛОУС