І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

             Відповідно до Кодексу Законів про працю України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, основних нормативних документів пов’язаних з середньою освітою з метою забезпечення дотримання трудової дисципліни, підвищення якості та продуктивності праці запроваджуються ці правила внутрішнього трудового розпорядку.                                Метою цих Правил є визначення обов’язків педагогічних та інших працівників Кінашівського ліцею, передбачених нормами, які встановлюють внутрішній розпорядок в навчальних  закладах.  Зазначені норми  закріплені в Типових  правилах  внутрішнього  розпорядку, у відповідності з  якими  трудові колективи закладів освіти затверджують за поданням власника або уповноваженого ним органу і профспілкового комітету свої правила внутрішнього  розпорядку.              2.Трудова дисципліна базується на свідомому і сумлінному виконанні працівниками своїх трудових обов’язків і є необхідною умовою організації ефективної праці і навчального виховного процесу. Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного та громадського впливу.                                                                                                                                                                     3.Правила погоджені з профспілковим комітетом затверджені трудовим колективом і враховують умови роботи ліцею.                4.Всі питання, пов’язані з застосуванням правил внутрішнього розпорядку, вирішує адміністрація ліцею у межах своїх повноважень, а у випадку, передбачених діючим законодавством і правилами внутрішнього трудового розпорядку, спільно чи за погодженням з профспілковим комітетом ліцею . 

                                         ІІ. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ ТА ЗВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ.                         5.Працівник реалізує право на працю укладанням трудового договору (контракту), згідно з яким він зобов’язується виконувати роботу з певного фаху, дотримуючись внутрішньому трудовому розпорядку, а ліцей зобов’язується виплачувати працівнику заробітну плату і забезпечувати умови праці.                                                                                                                                             6.При влаштуванні на роботу працівником подаються наступні документи у 2-х примірниках:

Копії наданих документів завіряються директором ліцею і  залишаються в особовій справі працівника.                                       7.Особи, які влаштовуються на роботу, що вимагає спеціальних знань (електрик,  сантехнік), зобов’язані подати відповідні документи про освіту чи професійну підготовку (диплом, атестат, посвідчення), копії яких завіряються директором  ліцею і залишаються в особовій справі працівника.                                                                                                                                               8.Особи, які приймаються на роботу в дитячі заклади освіти, зобов’язані подати медичний висновок про відсутність протипоказань для роботи в дитячій установі.                                                                                                                                     9.Особи, які приймаються на роботу в шкільну їдальню, повинні подати медичну книжку з відміткою про пройдений повний медичний огляд працівника в день оформлення на роботу.                                                                                                             10.Особи, які влаштовуються на роботу, зобов’язані оформити особову справу та санітарну книжку.                                               11.Посади педагогічних працівників заміщуються відповідно до вимог Закону України “Про освіту”, Закону України “ Про загальну середню освіту ”, статуту  ліцею.                                                                                                                           12.Працівники ліцею можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.                                                      13.Адміністрація зобов’язана:


14. При оформленні на роботу в наказі може бути обумовлений випробувальний термін. Термін випробування при прийомі на роботу встановлюється у відповідності з діючим законодавством, але не більше одного місяця. Результати випробування оцінює адміністрація. Якщо працівник не відповідає займаній посаді, адміністрація протягом терміну чи відразу після його закінчення припиняє договір без погодження з профспілковим комітетом і без виплати вихідної допомоги.                               15.Прийняття на роботу оформляється наказом директора ліцею , який оголошується працівнику під розписку. Працівник підписується у наказі про ознайомлення з Правилами трудового розпорядку, техніки безпеки та посадовими обов’язками, Статутом ліцею.                                                                                                                                                                                     16.На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, ведуться трудові книжки. На тих, хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуться за основним місцем роботи. На осіб, які працюють на умовах погодинної оплати, трудова книжка ведеться за умови, якщо ця робота є основною.                                                                                                                                                                    Запис у трудову книжку відомостей про роботу за сумісництвом проводиться за бажанням працівника керівником за місцем основної роботи.                                                                                                                                                                        17.Ведення трудових книжок необхідно здійснювати згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях.                                                                                        Трудові книжки працівників зберігаються як документи суворої звітності.                                                                                        Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на  уповноважену директором ліцею  особу.                                     18.Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах, передбачених чинним законодавством, та умовами, передбаченими в трудовому договорі (контракті).                                                                                                                                     19.Розірвання трудового договору з ініціативи директора ліцею  допускається у випадках, передбачених чинним законодавством та умовами контракту. Звільнення педагогічних працівників у зв’язку із скороченням обсягу роботи може мати місце тільки в кінці навчального року.                    Звільнення педагогічних працівників за результати атестації, а також у випадках ліквідації закладу освіти, скорочення кількості або штату працівників здійснюється у відповідності з чинним законодавством.        Перед звільненням працівник, якщо він є матеріально-відповідальною особою, зобов’язаний передати закріплені за ним матеріальні цінності через  бухгалтера ліцею заступнику директора з господарчої роботи або директору ліцею .                           21.Припинення трудового договору оформляється наказом директора ліцею .                                                                       22.Керівник зобов’язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у відповідності з чинним законодавством. Записи про причини звільнення у трудовій книжці повинні проводитись у відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідний пункт, статтю Закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.

ІІІ. ОСНОВНІ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ.  

23.Працівники ліцею  зобов’язані:

24. Основні функціональні обов’язки заступників директора, вчителів, класних керівників та класоводів, відповідального за допризовну підготовки юнаків, завідуючих майстернями, керівників гуртків, завідуючої бібліотекою, лаборантів, секретаря ліцею , технічного персоналу затверджуються наказом директора ліцею.                                                                                           25.Коло обов’язків (робіт), що їх виконує кожний працівник за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими інструкціями і положенням, затвердженими в установленому порядку кваліфікаційними довідниками посад службовців і тарифно-кваліфікаційними довідниками робіт і професій  робітників, положеннями і Правилами внутрішнього розпорядку                                                                                                       26.Заступник директора школи з господарської роботи по узгодженню з директором визначає об’єм і характер роботи технічного персоналу ліцею  з урахуванням навантаження в межах робочого дня.                                                  27.Обов’язки вчителів:

28.Обов’язки чергових вчителів:

 

ІV. ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ АДМІНІСТРАЦІЇ.

29.Адміністрація ліцею   зобов’язана:

30.Адміністрація  ліцею  виконує свої обов’язки у відповідних випадках спільно чи за погодженням з профспілковим комітетом.

V.РОБОЧИЙ ЧАС ТА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ

31.Робочий час вчителів – час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу, який визначається затвердженим розкладом навчальних занять, складеним відповідно до тижневого педагогічного навантаження, а також затвердженими планами виховної та методичної роботи.                     32.Відповідно до статті 25 Закону України “Про загальну середню освіту” педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності – час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу. Педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становить тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності: підготовку до уроків, класне керівництво, перевірку зошитів тощо.                            33.Умови оплати праці, ставки заробітної плати, посадові оклади педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів визначені Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, що затверджена Міністерством освіти України від 15.04.93р. №102 (зі змінами).Відповідно до п.64 розділу VI, ставки заробітної плати педагогічних працівників встановлюються виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин). Короткі перерви, передбачені між уроками, заняттями, лекціями є робочим часом педагогічного працівника.                               34.У ліцеї  встановлюється п’ятиденний робочий з двома вихідними днями.

Час початку роботи:

а) чергового вчителя – о 07.45

б)чергового адміністратора – о 07.45

в) вчителів школи – о 07.45 або не менше ніж за 20 хвилин до початку уроку.

Регламент проведення уроків та перерв:

Для учнів 1-11-х класів тривалість уроків 45 хв.

 

Роботу керівників, секцій та інших видів позаурочної діяльності проводити за розкладом, протягом від 45 хвилин до 1,5 годин (згідно окремого плану позакласної роботи).                                                                         Різні збори та засідання (педагогічної ради, батьківські збори, засідання шкільних органів самоврядування) проводяться за календарним планом, затверджуваним директором у встановлені дні та години.                                   Розклад уроків, виховної роботи, позакласних занять, робота гуртків повинні бути вивішені на інформаційному стенді.      35.Між уроками встановлюються перерви, тривалість яких визначається наказом директора школи (Наказ про затвердження режиму роботи ліцею ).                           36.Позакласні заняття з предметів, факультативи, робота гуртків та спортивних секцій проводиться за розкладом, затвердженим відповідно на І і ІІ півріччя.                           37.Додаткові, індивідуальні та групові заняття з учнями, які потребують педагогічної підтримки, проводяться за розкладом, затвердженим на І і ІІ півріччя.                                                                                                                        38.Адміністрація ліцею  встановлює тижневе педагогічне навантаження педагогічним працівникам на новий навчальний рік (до початку періоду відпусток) з урахуванням рекомендацій шкільних МО , призначення класного керівництва; а також дотримання принципів:

39.Розклад уроків затверджується директором ліцею  за узгодженням з профспілковим комітетом. Розклад уроків враховує принцип педагогічної доцільності і максимальної економії часу педагогічного працівника.            При відсутності педагога або іншого працівника закладу освіти керівник зобов’язаний  терміново  вжити заходів щодо його заміни іншим педагогом чи працівником.                                                                                            40.Праця допоміжного та технічного персоналу визначається графіком, який затверджується директором ліцею  за узгодженням з профспілковим комітетом. Графік вивішується на видному місці і надається працівникам для ознайомлення під підпис.                                                                                                                  41.Під час зимових, осінніх та весняних канікул, а також літніх, що не співпадають з черговою відпусткою, адміністрація ліцею  залучає педагогічних працівників до педагогічної та організаційної діяльності в межах часу, що не перевищує їх навчального навантаження до початку канікул в слідуючих межах:

42.Адміністрація ліцею за узгодженням з профспілковим комітетом складає графік чергових відпусток і доводить його до відома всіх працівників ліцею .                           43.Вчителям і іншим педагогічним працівникам щорічні відпустки надаються, як правило, під час літніх канікул.                     44.Відпустка, необхідна для санаторного лікування, може бути надана протягом навчального року при наявності стабільної заміни з предмета.    45.Вчителям і іншим працівникам ліцею   не дозволяється:

46.Забороняється:

 

VІ. ЗАОХОЧЕННЯ ЗА УСПІХИ В РОБОТІ.

47.Заохочення за успіхи в роботі є важливим засобом зміцнення трудової дисципліни.                                                                    48.За зразкове виконання трудових обов’язків, результативність у навчально-виховній роботі, довгу і сумлінну працю, новації у професійній діяльності, активну участь у житті трудового колективу адміністрація ліцею  застосовує такі заохочення:

49.Право застосування заходів заохочення (за погодженням чи спільно з профспілковим комітетом) належить директору ліцею  . При цьому також враховується думка відповідного МО.                                                        50.Працівникам, які успішно і добросовісно виконують свої обов’язки, надають в першу чергу пільги і переваги в галузі соціально-культурного і житлово-побутового обслуговування (путівки в санаторії, будинки відпочинку, путівки для оздоровлення дітей тощо).                                                                      51.За досягнення високих результатів у навчанні і вихованні педагогічні працівники рекомендуються для нагородження державними нагородами, присвоєння почесних звань, відзначення  державними преміями,   знаками,   грамотами,   іншими   видами  морального  і матеріального заохочення.                                                                                                   52.Заохочення оголошується в наказі (розпорядженні), доводяться до відома всього колективу закладу освіти і заносяться до трудової книжки працівника.

VІІ. СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ.

53.До порушників дисципліни і недобросовісних працівників застосовуються засоби дисциплінарного і громадського впливу.                                                              54.Порушення трудової дисципліни – це невиконання або виконання не на належному рівні з вини працівника покладених на нього трудових обов’язків.                   55.За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано один з засобів стягнення:

        Звільнення як дисциплінарне стягнення може  бути  застосоване відповідно до п.п.  3,  4,  7,  8 ст.40, ст.41 Кодексу законів про  працю України ( 322-08 ). 56.Звільнення як дисциплінарне стягнення може бути застосоване за систематичне невиконання працівником без поважних причин обов’язків, покладених на нього трудовим договором, Статутом ліцею , Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовою інструкцією, якщо до цього працівника раніше застосовувались заходи дисциплінарного чи громадського впливу.                                                                                                                                      57.До застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення. У випадку відмови працівника дати письмові пояснення складається відповідний акт.                                                                                                   Дисциплінарні стягнення застосовуються власником або уповноваженим ним органом безпосередньо після  виявлення провини, але не пізніше одного місяця від дня її виявлення, не рахуючи часу хвороби працівника або перебування його у відпустці.                                                                 Дисциплінарне стягнення  не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.                                      58.Рішення атестаційної комісії також є підставою для звільнення педагогічного працівника в порядку, встановленому законодавством.                                59.Дисциплінарні стягнення застосовуються директором ліцею . Адміністрація ліцею  має право замість застосування дисциплінарного стягнення передати питання про порушення трудової дисципліни на розгляд адміністративної наради, профспілкового комітету, зборів трудового колективу.                                            60.До працівників, вибраних в склад профспілкового комітету ліцею , дисциплінарні стягнення не можуть застосовуватись без попереднього погодження з профспілковим комітетом.                                                                     61.Розрив трудового договору з ініціативи адміністрації не допускається без попереднього погодження профспілкового комітету ліцею , за виключенням випадків, передбачених законодавством.                                                                         62.До накладання стягнення від порушника дисципліни повинно бути одержане письмове пояснення. Відмова від написання не є перепоною для застосування дисциплінарного стягнення.                                                                                               63.Дисциплінарні стягнення застосовуються адміністрацією ліцею  безпосередньо після здійснення проступку, але у всіх випадках не пізніше місця після його здійснення (не враховуючи часу відсутності працівника по хворобі чи у відпустці).            64.Дисциплінарне стягнення не може накладатися пізніше шести місяців після здійснення проступку.                                                    Стягнення оголошується в наказі по ліцею  і повідомляється працівнику під підпис протягом трьох днів. Якщо цей працівник відмовляється розписатися під наказом, то робиться відмітка на документі особою, яка знайомила працівника з наказом, яка підтверджується його підписом з вказівкою терміну ознайомлення.

 

VІІІ. ТЕРМІН ДІЇ

65.Правила, укладені на 2021/2022 н.р., набирають чинності з моменту затвердження наказом по ліцею  і діє до укладення нових або перегляду цих Правил.                                                                                                                                                                 

66. У разі реорганізації закладу, Правила зберігають чинність протягом строку, на який їх укладено, або можуть бути переглянуті за згодою колективу.                                                                                                                                                             67. У разі ліквідації закладу Правила зберігають чинність протягом усього строку проведення ліквідації.                                       68. У разі зміни роботодавця чинність Правил зберігається протягом строку його дії, але не більше одного року.