ПОЛОЖЕННЯ

ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

ВИШНІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВИШНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ 


 Загальні положення


1.1. Положення про академічну доброчесність Вишнівського ліцею встановлює моральні принципи і загальні етичні норми у відносинах між представниками шкільної спільноти  під час виконання ними своїх обов’язків, які випливають з вимог чинного законодавства України, Правил внутрішнього трудового розпорядку та інших чинних у закладі локальних нормативних актів, на підставі яких розроблено Положення.

1.2. Це Положення розроблено на основі Конвенції ООН «Про права дитини» (1989), Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Статуту школи, Правил внутрішнього трудового розпорядку .

1.3. Метою Положення про академічну доброчесність є формування в закладі системи демократичних відносин між   учасниками освітнього процесу та працівниками, розвиток корпоративної культури, забезпечення академічної свободи і сприятливого морально-психологічного клімату в колективі та підвищення авторитету закладу.

1.4. У своїй діяльності заклад дотримується принципу меритократії, що означає оцінювання учнів винятково на підставі їх знань і вмінь, а педагогічних працівників – на основі їх професійної компетентності, результатів роботи, внеску у розвиток закладу, що є підставою для їх подальшого матеріального, морального та кар’єрного стимулювання. Адміністрація закладу зобов’язується вживати заходів щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в роботах педагогічних працівників та здобувачів освіти.

1.5. Педагогічні працівники та здобувачі освіти зобов’язані дотримуватися загальновизнаних норм етики, моралі, поважати гідність осіб, які працюють та навчаються в закладі підтримувати систему демократичних відносин між представниками шкільної спільноти, сприяти підвищенню морально-психологічного клімату в колективі, спрямовувати свої дії на зміцнення авторитету нашого закладу.

1.6. Заклад  у своїй діяльності керується принципом незалежності здобуття загальної середньої освіти від впливу політичних партій, громадських і релігійних організацій. Створення та діяльність політичних партій, суспільно-політичних рухів, релігійних об’єднань та воєнізованих формувань у закладі не допускається.

1.7. Адміністрація закладу гарантує дотримання в стінах закладу освіти ст. 36 Конституції України. Належність особи до будь-якої політичної партії, громадської, релігійної організації, що діють відповідно до Конституції України, не є перешкодою для її участі в навчально-виховному процесі. Педагогічні працівники та інші співробітники закладу є вільними у своїх політичних і передвиборчих симпатіях. Жодний адміністративний тиск з приводу політичних переконань, а також характеру волевиявлення членів шкільної спільноти через вибори, референдуми та інші форми безпосередньої демократії є недопустимим.

1.8. Дотримання академічної доброчесності в закладі пов’язане із сповідуванням педагогічними працівниками та здобувачами освіти наступних принципів:

1.8.1. Верховенства права. У шкільному  середовищі пріоритетом повинно бути дотримання принципу верховенства права, а саме: справедливості, добра, свободи, правової рівності, поваги до людської гідності, честі, істини тощо.

1.8.2. Законності. У своїй діяльності члени шкільної спільноти мають суворо дотримуватися Конституції України, законів та підзаконних актів.

1.8.3. Соціальної справедливості. У взаємовідносинах між членами шкільної громади важливим є забезпечення свободи, справедливості, розвитку особистості та її активної участі у житті держави та закладу, а також повага до гідності кожної особи, нетерпимості щодо аморальної та неетичної поведінки.

1.8.4. Науковості. Педагогічні працівники зобов’язані об’єктивно висвітлювати наукові факти, поняття, теорії; ознайомлювати шкільну спільноту з новими досягненнями, науковими методами, пояснювати значення теорії для практики; розкривати наукові причинно-наслідкові зв’язки явищ, що вивчаються; викладати навчальний матеріал з позицій останніх досягнень науки й техніки; забезпечувати тісний зв’язок із сьогоденням.

1.8.5 Дотримання авторського права. Педагогічні працівники повинні посилатися на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права; надавати достовірну інформацію про методики й результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну, науково-педагогічну, творчу діяльність. Забезпечити виконання письмових робіт без залучення зовнішніх джерел інформації, (крім дозволених для використання), списування академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації.

1.8.6 Принцип достовірності результатів педагогічної, науково-педагогічної, дослідницької діяльності здобувачів загальної середньої освіти передбачає самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю, результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей); об‘єктивність оцінювання результатів навчання. Не допускати свідомого завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів загальної середньої освіти.

1.8.7 Професіоналізму та компетентності. Передбачає наявність у здобувачів загальної середньої освіти та педпрацівників закладу управлінських та аналітичних здібностей, моральних якостей, внутрішньої культури, емоційного інтелекту, знання ділового етикету, ґрунтовних знань, виконання своїх обов’язків на належному рівні, високу організацію праці.

1.8.8 Партнерства і взаємодопомоги. Означає сприйняття всіх учасників освітнього процесу як рівноправних сторін.

1.8.9 Відкритості й прозорості. Усі процеси, документи в закладі, які стосуються освітньої, наукової, дослідницької, господарської та фінансової діяльності, є прозорими, відкритими, що забезпечує можливість громадського контролю.

1.8.10 Відповідальності. Здобувачі загальної середньої освіти та педагогічні працівники закладу мають брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності, виконувати взяті на себе зобов’язання, дотримуватися норм цього Положення.

1.9. Дія цього Положення поширюється та є обов’язковою до виконання для всіх учасників освітнього процесу в закладі Усі особи, на яких поширюється це Положення, повинні бути ознайомлені з його змістом.

1.10. Положення публікується на офіційному веб-сайті закладу .

 

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової  діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та творчих досягнень.

2.2. Академічна доброчесність педагогічних працівників спрямована на:

2.2.1. Дотримання загальноприйнятих етичних норм,  положень Конституції України, норм законодавства України, Статуту закладу, Колективного договору та Правил внутрішнього трудового розпорядку.

2.2.2. Повагу до осіб, які здобувають освіту, їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин.

2.2.3. Об’єктивне та неупереджене оцінювання знань та вмінь здобувачів освіти; ефективне виконання своїх функціональних обов’язків; підвищення кваліфікації.

2.2.4. Дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо.

2.2.5. Дотримання законодавства із запобігання корупції, уникнення конфлікту інтересів.

2.2.6. Нести відповідальність за порушення академічної доброчесності.

2.3. Академічна доброчесність здобувачів загальної середньої освіти передбачає:

2.3.1. Дотримання загальноприйнятих етичних норм, положень Конституції України, норм законодавства України.

2.3.2. Самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю за результатами навчання.

2.3.3. Повагу честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від ваших.

2.3.4. Бути присутнім на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.

2.3.5. Використовувати у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірені та достовірні джерела інформації та грамотно посилатися на них.

2.3.6.Надання достовірної інформації про результати власної навчальної  творчої діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

2.3.7. Не надавати, не отримувати, не пропонувати неправомірну вигоду за отримання будь-яких переваг у навчальній або науково-дослідницькій діяльності.

2.3.8. Негайно повідомляти адміністрацію закладу у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.

2.3.9. Нести відповідальність за порушення академічної доброчесності.

 

3.1. Педагогічний працівник має дотримуватися моральних норм і правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності, зокрема:

3.1.1. Сприяти становленню та розвитку партнерських відносин між учасниками освітнього процесу.

3.1.2. Сприяти формуванню та поширенню позитивного іміджу закладу.

3.1.3. Шанобливо ставитися до державної символіки та символіки закладу.

3.1.4. Зберігати та примножувати славні традиції закладу.

3.1.5. Виявляти толерантність та повагу до релігії, культури, звичаїв та традицій учасників освітнього процесу всіх національностей.

3.1.6. Допомагати учасникам освітнього процесу, що опинилися у складних життєвих обставинах.

3.1.7. Не принижувати будь-яким чином гідність здобувачів загальної середньої освіти.

3.2. У процесі навчання здобувачі загальної середньої освіти:

3.2.1. Зобов’язані зберігати та раціонально і дбайливо використовувати матеріально-технічну базу закладу.

3.2.2. Сприяти збереженню та примноженню традицій закладу, підвищувати престиж закладу власними досягненнями у навчанні, науці, спорті, творчості.

3.2.3. Шанувати історію закладу, здобутки педагогів, випускників, сприяти розвитку позитивної репутації закладу.

3.2.4. Повинні приходити на заняття без запізнення, звати вчителів на ім’я та по батькові, звертатися до них на «Ви».

3.2.5. Поводитися з учасниками освітнього процесу закладу шанобливо, толерантно.

 

4.1. Педагогічні працівники, здобувачі загальної середньої освіти зобов’язані в процесі своєї діяльності дотримуватися принципу академічної доброчесності та етичних норм наукової діяльності.

Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень.

4.2.Форми академічного плагіату:

4.3. Порушенням етичних норм наукової діяльності є:

4.3.1. Порушення методики виконання досліджень.

4.3.2. Академічна фальсифікація та фабрикація; публікація вигаданих результатів досліджень.

4.3.3. Приписування результатів колективної діяльності одній або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів наукової чи навчально-методичної праці осіб, які не брали участь у створенні наукового продукту.

4.3.4. Оприлюднення частково або повністю наукових творчих результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження творчості, або відтворення опублікованих текстів  інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань.

4.3.5. Надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої наукової, творчої діяльності чи організації освітньої процесу.

4.4. Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень. Перевірці на академічний плагіат підлягають:

4.4.1. Науково-дослідницькі роботи здобувачів загальної середньої освіти,  науково-методичні праці підручники, навчальні посібники, конспекти уроків. Організацію перевірки вищезазначених матеріалів здійснюють наукові керівники, члени , методичні ради та наукові ради вищих інстанцій.

4.5. Форми академічного плагіату:

4.5.1. Використання у власному творі чужих матеріалів, зображень, тексту, у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань.

4.5.2. Перефразування або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування.

4.5.3. Спотворене представлення чужих ідей, їх синтез або компіляція з першоджерел; – представлення в якості власного твору  матеріалу, що був отриманий з Інтернету або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду  послугу чи соціальні зв’язки.

4.5.4. Посилання на джерела, які не використовувалися в роботі.

4.5.5. Використання під час контрольних заходів заборонених допоміжних матеріалів або технічних засобів та зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети тощо).

4.5.6. Складання всіх форм семестрового контролю, державної підсумкової атестації підставними особами.

4.5.7. Списування.

4.5.8. Повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи.

4.5.9. Повторна публікація своїх наукових результатів.

4.5.10. Фальсифікація результатів освітньої діяльності.

 

Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в  закладі використовується наступний комплекс профілактичних заходів:

5.1.1. Інформування здобувачів загальної середньої освіти, педагогічних працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики

 

6.1.1. одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

6.1.2. залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;

6.1.3. проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики педагогічних працівників та здобувачів загальної середньої освіти;

6.1.4. надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення.

6.1.5. інші повноваження відповідно до вимог чинного законодавства України та нормативних актів закладу загальної середньої освіти.

 

 

 

 

8.1. Контроль за дотриманням норм академічної доброчесності та етики покладається на адміністрацію та науково-методичну раду закладу.